Про історію з гумором!

Історичний гумор

Анекдот є одним з найчисельніших видів усної народної творчості, який не часто використовується в навчальних цілях. Історичний анекдот - коротка повчальна історія з життя. Історія обов'язково повинна відбуватися з реальними людьмим у реально існуючих місцяха і базуватися на реальному житті.  Історичний анекдот не обов'язково є смішним і, у будь-якому випадку, гумор не є самоціллю. Тому цей жанр - унікальне й повноцінне джерело інформації про видатних історичних діячів минулого та повсякденне життя людей в ту чи іншу історичну епоху. 


Про ставлення спартанців до театру

Один спартанець потрапив до Афін під час підготовки афінян до театральної вистави. Він зміг побачити, наскільки серйозно афіняни ставляться до майбутнього дійства. Повсюди бігав хорег, людина. Яка своїм коштом наймала хор для постановки трагедії. Водночас хородидаскал розучував з акторами хору їхні партії. Усе це настільки вразило спартанця, що він запитав, чи при своєму розумі мешканці міста. Які настільки серйозно ставляться до гри?

Запитання


-    Як на цьому історичному анекдоті відбилося різне ставлення спартанців та афінян до мистецтва?
Жіноче взуття

Жінки у Давньому Єгипті не носили взуття, щоб більше сидіти вдома. Дізнавшись про це, Плутарх написав: «Якщо у наших жінок відібрати розшиті золотом сандалії, пурпурний одяг та перлини, більшість із них перестала б ходити в гості»

Запитання

-         Чим становище жінок в Давній Греції відрізнялося від становища жінок у Давньому Єгипті?

Влада кардинала Рішельє

Король Людовік XIII досить часто обіцяв старому архієпископу Бертрану де Шо кардинальський титул. Коли останній не виконав своєї обіцянки, архієпископ вигукнув: «Ах, панове! Якщо б король був у милості, я б давно став би кардиналом!»

Запитання

-         Як цей історичний анекдот показує, кому насправді належала влада в державі?

Грамоті народу не бувати!

Катерина II відмовилася затверджувати надісланий їй проект сільських шкіл й написала московському генерал-губернатору графу Петру Салтикову: «Пане фельдмаршале, простий народ не потрібно навчати. Якщо він матиме ж стільки знань, як Ви та я, то не стане вам коритися, як це відбувається зараз».

Запитання

-         Як слова Катерини II співвідносяться зі званням «освічена імператриця», яким удостоїли її французькі просвітителі?

Наполеон про себе

·        «Я не схожий ні на кого іншого, я не приймаю нічиїх умов».

·        «Пройдуть тисячоліття, перш ніж повторяться такі обставини, як мої, і висунуть іншу людину, схожу на мене».

·        «Якщо б мені вдалося зробити те, чого я прагнув, я помер би зі славою найвеличнішої людини, яка коли-небудь існувала. Але й тепер, зазнавши невдачі, мене будуть вважати надзвичайною людиною».

Запитання

1.     Який висновок можна зробити на основі цих висловлювань Наполеона про свою особу та її роль в історії?

2.     Яку мету ставив Наполеон перед собою?

3.     Чи міг він досягти поставленої мети?